Toto je starší verze dokumentu!
Obsah
Jak na to
Na této stránce se postupně budou shromažďovat návody a osvědčené postupy práce s PocketDrake
Multiny - počitání a zakládání waypointů
Od verze 0.9 beta je možné v poznámce u listingu kopírovat a vkládat text. Používá se pouze lokální schránka, ne standardní, to znamená, že nelze kopírovat mezi PocketDrake a jinými aplikacemi.
Další užitečnou vlastností je automatizované zakládání waypointy přímo z poznámky. Tato funkce je určena pro zjednodušení při procházení multicachí. Do poznámky si postupně zapíšeme jednotlivé indicie a podle vzorce z listingu spočítáme souřadnice waypointu. Pak stačí jen spočítané souřadnice označit, podržením stylusu vyvolat menu a nechat založit waypoint.
Otevře se standardní dialog pro založení waypointu s předvyplněnými souřadnicemi. Nyní stačí zvolit typ a uložit. Tím se dostamene do seznamu waypointů a můžeme hned navigovat na nově založený bod.
PocketDrake umí zpracovat několik formátů souřadnic, délka i šířka musí být zapsána stejným stylem. Pokud nebude dodržen formát zápisu, mohou být výslené souřadnice nesmyslné. Chybějící údaje se doplní ze souřadnic keše.
Pokud jsou výchozí souřadnice keše N 50°41.111 E 015°10.444, pak tyto zápisy vedou k založení stejného waypointu o souřadnicích N 50°41.123 E 015°10.456.
Text v poznámce | Jak PD pracuje |
---|---|
N 50 41.123 E 15 10.456 50 41.123 15 10.456 50d41.123 15d10.456 | d nebo mezera se bere jako značka stupně, souřadnice se berou tak jak jsou zapsány, označení polokoule N/S a E/W může být, ale nemusí |
41.123 10.456 | čísla jsou chápána jako minuty, stupně se berou ze souřadnic keše |
123 456 | čísla jsou chápána jako tisíciny minut, stupně a celé minuty se berou ze souřadnic keše |
Azimut a vzdálenost - projekce bodu
Pokud autor keše zadal jen směr a vzdálenost, pomůže vám PocketDrake určit, kam jít. Postup je jednoduchý:
- běžným způsobem přidáme waypoint na výchozích souřadnicích, odkud se má vzdálenost počítat
- pomocí tlačítka se šipkou vpravo otevřeme dialogové okno pro zadání azimutu a vzdálenosti
- po odklepnutí OK se u waypointu nahradí původní souřadnice novými
Řešení vzorců
Detailní popis funkce na řešení vzorců u multikeší a mysterek (případně kdekoli jinde) najdete v samostatné kapitole
Tato funkce je použitelná až po registraci.