Pravděpodobně máte zařízení se zapnutou statickou navigací nebo podobným mechanismem. To je původně určeno k tomu, aby se eliminovaly drobné odchylky polohy, způsobené nepřesností měření při navigaci v autě. Tím se zabrání náhodným drobným změnám polohy např. při stání na křižovatce a za jízdy to nevadí, protože se pohybujeme dostatečně rychle a skutečná změna polohy je výrazně větší než chyba měření. Při chůzi a speciálně dohledávání keší to však je problém, protože se poloha mění skokem někdy i několik desítek metrů a dostat se na požadované místo je tak obtížné.
Pokud je vaše GPS vybavena čipem Sirf, je tu naštěstí možnost tuto nepříjemnou vlastnost vypnout. Univerzální (ale složitější) je program SirfTech, další program MMSirf nefunguje se všemi zařízeními, ale je jednoduchý na obsluhu.
Vše v tomto návodu děláte na vlastní nebezpečí, při neopatrné manipulaci s programem hrozí znefunkčnění GPS čipu.
(to může spravit vytažení baterie ze zařízení v řádu vteřin až dní, dle typu navigace či PDA)
Teď již samotný návod:
1A) Necháme program SirfTech automaticky najít COMM port a rychlost komunikace
1B) …a nebo nastavíme COMM Port a rychlost komunikace dle dokumentace k zařízení
Přepneme se na protokol SIRF, který umožňuje nastavovat pokročilé parametry čipu.
Zkontrolujeme, zda bylo přepnutí na protokol SIFR úspěšné
Samotné vypnutí statické navigace
Přepnutí na protokol NMEA
Zkontrolujeme, zda bylo přepnutí na protokol NMEA úspěšné
Někdy, zejména při problémech s GPS je třeba zaslat někomu zkušenějšímu log s obsahem GPS komunikace a i k tomu může dobře posloužit program SirfTech.
Ověřeno na těchto zařízeních:
Vše v tomto návodu děláte na vlastní nebezpečí, při nekompatibilitě GPS čipu s programem může hrozit znefunkčnění GPS čipu.
(to může spravit vytažení baterie ze zařízení v řádu vteřin až dní, dle typu navigace či PDA)