Řešitel vzorců je bonusová funkce, kterou dostávají za odměnu ti, co přispěli na vývoj.
Pro výpočet souřadnic pomocí vzorce jsou potřeba dvě informace:
Proměnné obvykle platí pro všechny waypointy stejně, proto je zapisujeme přímo do poznámky u keše.
Vzorců může být i více (typická postupová multikeš), proto se vkládají (poloautomaticky) do poznáky ke každému postupovému waypointu.
Aby byl program schopen poznat, kde jsou proměnné a kde vzorce, je třeba příslušnou část textu označit. Z toho důvodu se proměnné a vzorce umísťují mezi zvláští značky:
<! proměnné !> <? vzorce ?>
Značky si nemusíme pamatovat, PocketDrake je dokáže umístit poloautomaticky.
(1) Použijeme tlačítko Vložit vzorce, PocketDrake automaticky přidá potřebné značky
(2) Upravíme vzorec tak, aby na první řádce byl vzorec pro zeměpisnou šířku (N/S) a na druhé pro délku (E/W)
(3) Tlačítkem Vypočítat vzorce otevřeme okno řešitele vzorců
Každý autor má svůj styl zápisu vzorce, takže je třeba je lehce upravit do formy, kterou PocketDrake dokáže zpracovat. Základní pravidla syntaxe vrorce:
Pro zjedodušení nutných úprav slouží tlačítko Normalizovat vzorce (1), které:
Je-li vše v pořádku, můžeme zkusit Vypočítat vzorce tlačítkem (2)
Pozor na některé odlišnosti v zápisech přebíraných vzorců. Některé mohou být snadno přehlédnutelné a mohou způsobit chybný výpočet - např.:
Pokud je ve vzorci chyba (je špatně zapsaný, nesedí závorky, je tam chybný znak, nejsou definované hodnoty proměnných), vypíše se v poli Výsledek stručná chybová hláška. Po opravě můžeme provést nový výpočet, pokud je tentokrát vše v pořádku, dostaneme výsledek. Zároveň se automaticky spočítá ciferný součet (poličko ∑), pokud ho autor pro kontrolu uvedl, máme ihned číslo k porovnání.
Výsledek můžeme ještě upravit (například doplnit desetinnou tečku, pokud se počítaly minuty jako jedno pěticiferné číslo) a převzít do waypointu.